Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Monday, September 26, 2011

Cerita ceriti Ahad

Assalamualaikum...N3 tertangguh lagi ni...Weekend yang cukup memenatkan Tun. Banyak peristiwa yang berlaku.. Anak sulong pula kena food poisoning sejak hari Jumaat lagi...tak boleh nak makan langsung..asyik mengulang ke toilet ajer. 2 hari jugaklah perutnya meragam. Alhamdulillah lepas tu dah beransur pulih. Tambah pula Tun ada order serta undangan dari kenalan beraya ke rumah mereka.. Boleh kata tak lekat kat rumah. Sabtu juga full house dengan undangan open house hingga ke malam. Balik tu dah kepenatan..nasib Tun siapkan kek dan cupcakes ni di pagi hari, jadi balik tu rest kejap, baru mula mendeco.
Esoknya Ahad, dah nak kena delivery tier wedding cake dan juga cupcakes ni. Order dari regular customer dan merupakan kawan kepada adik ipar Tun. Beliau menempah untuk perkahwinan adiknya. Alhamdulillah dapat Tun siapkan juga akhirnya. Terima kasih tak terhingga buat hubby tersayang yang banyak membantu..Lebiuuu dear!

Cake tier ni dihantar ke Hulu Langat di sebuah bungalow di dalam kebun. Tun dan keluarga bertolak dari rumah pukul 9.30pg. Dek kerana hujan lebat menyukarkan proses nak mengangkut..hihihi...Alhamudlillah, sampai juga ke tempat yang dituju.
Picture yang sempat disnap oleh hubby..Tun agak kelegaan sebab semuanya berjalan lancar, walaupun hari hujan dan agak mencabar juga terpaksa ditempuhi ....alhamdulillah ..syukur pada Allah swt.

Setelah selesai, dalam pukul 11.30 tgh, Tun terus bertolak balik, dan kami singgah ke gerai2 makan kat Hulu Langat. Sebab pagi tadi sempat breakfast kat dalam kereta ajer..tupun dengan roti jer..hahahaa...Kali ni breakfast dengan menu berat juga nih..hehehehe...Meh layan menu beakfast merangkap lunch kami.
Tun, hubby dan Darwis order cendol ni...manakala Muqri dan Nabil order laici. Untuk menu utama...jeng..jeng...jeng....
Ni diaaaa...pilihan Tun dan hubby..Chaw Kuey Tiaw Kerang..Penang mari..Mula2 tengok, alamak..sikitnya..dah merasa..alahaiii..sedapnyer..kena lagi dengan cili jeruk tuh...fuhhhh..Kenyang..hihihi..
Anak2 memilih nasi ayam madu. Ada cucur udang dengan sosnya lagi tu..Sedapnyer cucur udang ni..lembut jer dan spongy gituew...best.!! Tu pun jenuh nak ngabihhhh..hahahahaaa...Hakap sangat..hahahaha...Alhamdulillah kenyang..

Dah selesai mengisi perut, kami terus ke Subang pula. Dah selesaikan hal2 kat Subang dan memunaikan solat Zuhur, kami berangkat ke Gombak untuk menghadiri open house group hubby pula. Perut masih kekenyangan...namun tetap layan jugalah sate, mee goreng, mihun goreng, ais kacang (yang ni mmg sodap) dan banyak kuih muih serta kek. Mula2 suapkan anak2 makan jer...pastu asyik tak habihhhh...dahnyer maknyer la plak kena habihhkan..huhuhuhu...ni pun terasa gumukssss saban minggu makan sedap2..ahahahahaa...Jangan serik jemput kami lagi yekk..Terima kasih banyak..kalau buat open house tahun depan, jangan segan2 jemput kami lagi..hihihihii....Seronok mengenali anda semua...Ada jodoh kita jumpa lagi..insya-Allah..

7 comments:

Sheery Dream Cakes said...

waaah meriah sungguh menu2 kat atas tu tun.... n comelnya cake n cupcakes tu tun... suka tgk

harleena said...

char kway teow tu yang paling tak tahan tengok, sedapnya.... Rindunya nak makan...

Cheq Sue said...

suka dengan kek dan cuppies tu...sweet je. tempat letak pun cantik

Rabiatun Adawyah said...

Diana: tu la..jamu perut ni namanyer Diana..hihihi..lepas ni boleh sambung puasa..

terima kasih...

Rabiatun Adawyah said...

Kak Harleena: rindu ehh kak...meh la kak balik M'sia..nnt Tun jamu akak.. :)Selamat hari raya kak

Rabiatun Adawyah said...

Cheq Sue: cake tier DIY Sue..huhuhu..terima kasih

K.zai said...

salam tun..mengancamnya kek kawin tu..
tun,nak tanya sikit..3 tiers cake stand tu beli kt mana ye..ada jual kt bakery ke?atau sewa..maaf bertanya ye..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...