Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Thursday, October 20, 2011

Sambil-sambil Menyelam....

Assalamualaikum...last Saturday morning, Tun dan family berangkat ke Seremban. Dah 2 minggu berturut2 ke sana..hihihi...Skang ni Tun nak tambah product untuk bizz kek ..tu yang sanggup berkampung ke sana. Dari minggu sebelumnya lagi, hubbylah yang melayan anak2 kat Taman Tasik sambil bermain layang2 serta meronda 1 Seremban..heheheh.. Sebab minggu sebelum tu, kelas hari Ahad, klu nak tido sana, agak rugi juga sebab esoknya dah school. kan...Last2 Tun ckp kat hb takyah stay hotellah...Itupun hubby dah booked dan dah bayar Hotel kat sana, Check In pukul 1tgh, tapi time tu, kami tak dapat nak bertolak awal, sbb Tun kena siapkan figurine kek yang hari tu..(Leh tengok sini dan Sini)..Burn dah kat situ...Ohohohooooo..banyak pengorbanan hubbyku buatku..Hanya Allah swt yang boleh membalasnya dan semoga Allah memberkati dan memberi penuh kebahgiaan hingga ke akhir hayat buat kami.. Amin......TQVM buat hubby yang amat memahami serta sanggup melayan minat isterinya ini. Lebiuuuu Dear! Luv u Wholeheartedly !!!
 Our Room at Klana Resort, Seremban
Kemana shj pergi, kerja tetap jalan...huhuhuhuhuhuuu....hb terbongkok2 set up lappynya..
Okies, citer last Saturday.. Tun bertolak lambat juga that day..dah pukul 9pg, kelas mula pukul 11pg tapi selalunya dorang sampai awal. Kesian juga hubby sebab hb balik lewat mlm tadi..Ehhh..bukan malam..dah pagi kul 6pg baru hubby sampai rumah. Tun biarkan hubby tido sekejap hingga pukul 8.30pg ..baru kejutkan dia.  Dari malam Sabtu, Tun dah siap packing baju anak2 semua, dan dah get ready baju untuk anak2 dan juga hubby pakai paginya. (Tun memang jenis camni ehhh..hihihi...) Cuma kali ni takdan nak siapkan kuih untuk anak2 makan dalam perjalanan. huhuhu....beli ajer breakfast kat Petrol Station Shell. Dalam perjalanan, hubby dapat call dari Selangor FM..last hubby dapat keudara di radio itu setelah lebih sebulan dan setiap pagi muncul di radio itu. Kedengaran suara terharu DJ yang bertugas dan sayu suara hubby menutur kata...huhuhuuu..Tun dapat selaminya...Sebelum ni setiap Rabu malam, hubby akan ke Station Radio Angkasapuri untuk keudara 1/2 jam bagi memberi info mengenai Bizz yang hubby buat dah lebih 2 tahun.

 Anak2 yang seronok dan tak sabar2 nak main air.
 Si abang yang seronok berenang...
 Mr. Hubby yang melayan anak2 petang tue..hihihi...tqvm Dear!
Darwis berlari mendapatkan si ayah..Muka macam nak nangis sebab terjatuh dan terkopek kulit kat lututnya.

Sesampainya kat sana, hubby drop Tun kat kelas then bawa anak2 ke hotel di Klana Resort, Seremban untuk Check in dan rest kat sana. Mula2 hubby nak book kat The Royale Bintang Resort & Spa, Seremban, tapi time tu tak boleh nak book pulak. Jadi pilihan kedua, choose ajelah Klana Resort. ..nice place..Anak2 pun happy ..siap mintak nak datang lagi..hehehe...(Sebenarnya, Tun tak ambik tahu langsung mana hubby nak book yer...gitulah selalunya..Semuanya hubby yg settlekan..Tun tak kisah sangat asal tak menyusahkan hubby dan tak mahu memberatkan hubby hal2 yang remeh temeh.kat mana nak stay dan sebagainya...)
 Breakfast di sini :)  ...nice! suka deconya..


Pukul 4 petang hubby jemput bersama dengan anak2 yg masih berswimming suit dan bertowel..huhuhuhu..Tengah mandi pool rupernyer td yer.. Darwis plak, tunjukkan lututnya yang berdarah dan terkopek kulitnya akibat jatuh kat pool. Katanya sebab nak take care adik..Kesian dia.

Ni ada few pictures yang Tun upload...malas sebenarnya nak resize aper..uhhuhuhu...Layannnnn...hihihi..

 Abang Nabil senang dapat kawan :) Kelihatan Muqri jauh di pool belakang sana.
Malam after dinner, kami rest kat bilik ajer..till 11 pm. Lepas tu kami keluar untuk ke Kuala Pilah pula. Nasib baik kejap jer dah smpai Kuala Pilah.Sebenarnya, hubby book dengan Ust. untuk rawatan so turn kami yang ke 5.  Sebab Ustaz mulakan rawatan lepas Maghrib pukul 8 mlm. Dah banyak kali juga kami menerima Rawatan degan Ustaz ni.
Anak2 jangan cakaplah, sampai tertidur2 dan sambung tidur lagilah..sebab mengantuk kan.. Akhirnya tiba juga turn kami, time tu dah lebih pukul 2 pagi. Rawatan berakhir hampir jam 3.30pg. Terus kami bertolak balik ke Klana Resort.Hampir jam 5.30pg, kami tiba di bilik hotel. Itupun lambat sampai sebab kami stop kat Petrol station cari ubat demam..sebab risau anak2 demam..Lagipun sebelum bertolak ke Seremban, Muqri dah demam. Sampai bilik, sambung tido..Terasa sungguh sekejap jer tido..6.30pg dah bangun balik utk solat Subuh,...then sambung tido lagi..huhuhuhu...Anak2 plak bangun awal dan bising2 nak mandi dan juga breakfast..Nak tak nak..kena bangun jugak..hehehehe...After breakfast dan layan anak2 mandi pool, kami bersiap untuk check out dan balik ke Kuala Lumpur.
Singgah Yummie kat Bangi ...kopak jugak la..Tun beli tier stand untuk digunakan tier Wedding Cake hujung minggu ni..Harap2 semuanya berjalan dengan lancar..Amin..Insya-Allah.

~Betul - betul menyelam Sambil Minum Air...Kan..hehehehe~

3 comments:

K.zai said...

salam tun..tun gi belajar kek di BZ bakery(zalina) ke?kalu disana akak pernah gi dulu sekali..

K.zai said...

nk tanya..tun ambil kelas DIY atau demo..dulu akak gi kelas demo je..punya lah ramai umat sampai 45 org..dh ramai2 tu susah gak...

IdaShazana said...

happy family

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...