Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Friday, July 8, 2011

CUCUR SAYUR IKAN BILIS

 ASSALAMUALAIKUM,


Selamat petang Jumaat. Dah mula buat something untuk minum petang ker tu? Kepoh plak, kan? hihihi...Maafkan Tun yer. Petang ni, Tun buat Cucur Sayur Ikan Bilis di atas permintaan anak2. Dah lama betul tak buat ni. Hari tu ada juga hubby mintak buatkan..hehehee... Resipinya pernah letak kat MyR suatu ketika dulu atau boleh tengok kat sini. Untuk resipi sos, boleh tengok sini ataupun sini.



Kepekatan bancuhan adunan dan ratio tepung dan sayur akan jadi seperti di dalam gambar di atas. Penting agar mendapat hasil yang tak padat dan keras. Bila bancuh tu seakan2 banyak sayurannya...camtu la...huhuhu...sebab ada kenkawan yang tanya mengenainya, jadi Tun kasi tips ni..Itu jelah rasanya.
Homemade source untuk cicah cekodok tue...resipi leh check link kat atas nun...Jom makan..panas lagi ni..^__^

4 comments:

ijayuji said...

Salam kak tun! kita dah beberapa hari ni mencarik ikan bilis dekat supa yg dekat2 ni asyik tak de stok jerrrr geram betul! nak buat nasi goreng pun tak boleh huhuhu... petang2 gini mkn cekodok ikan bilis ni sedapppppnyerrr!!!!

Rabiatun Adawyah said...

w'salam sayang... alalalaaa...cian dia..takde ikan bilis plak yer..nnt kite kasi pos ke sana..hehehe..

Mehla layan cekodok ni, yang ni pun tadak ikan bilis jugak..hehehe...

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikumtun...
wah dah lama sgt diana x makan cucur gini... sedapnya nie kalau cicah ngan sosnya... alahai.. teringin plak nak makan

Rabiatun Adawyah said...

Diana : W'salam, samalah kita Diana..lama dah jugak tak buat ni..hihihi..jom kita mamam... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...