Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Monday, June 27, 2011

NASI GORENG MADURA

Menu 1 hari selepas buat nasi madura tu yer. Oleh kerana Tun masak nasi ni lebih dan mr hb juga balik lewat malam, ada la balance sikit nasi ni..boleh untuk 2 orang makan. Esoknyer tu, terasa sayang dan dan tak mahu membazir, Tun jadikan nasi goreng la plak. Sedap juga rasanya. Untuk resipi Nasi Madura boleh tengok sini.
 Nasi Goreng Madura
by : Rabiatun @ Sweettouch

2 mangkuk nasi Madura
3 ulas bawang merah - hiris
2 ulas bawang putih - hiris
2 biji cili api hijau - hiris
1 biji telur - dikocok
4 batang kacang buncis - dipotong kecil
sedikit sos ikan

1). Panaskan kuali, tumiskan bawang.
2). Apabila bawang dah garing dan wangi, masukkan cili api hijau dan juga kacang buncis.
3). Goreng seketika, titiskan sos ikan dan kacau. Ketepikan di tepi kuali.
4). Masukkan telur yang telah dikocok, biarkan telur tu agak2 nak masak, kacau dan gaulkan semua sekali.
5). Masukkan nasi dan kacau sebati. Rasakan garamnya.
6). Bolehlah diangkat dan dihidangkan dengan salad dan juga telur mata kerbau.
 Nasi Goreng Madura dengan telur Mata Kerbau dan juga Salad. Tun sprinkle dengan white pepper sikit.

8 comments:

eina said...

wahhh..kretipnye die...

ijayuji said...

Salam windu kak tunnnnnn!!!! nak sume sekali nak SEMUA sekali :D nasi goreng madura sedap ni kak, nak2 telo mata lembu tu ada sekali :D

Sue said...

wah tun...dari nasi madura jadik nasi goreng pulak ye... he he he... tak la membazir ni

Naz said...

Wah..simplenye resepi tapi pasti sedap kan.. Kenapa panggil madura ek?

Rabiatun Adawyah said...

eina: hehehe..kes tok mo membazir sebenarnyer..nak dibuang sayang..hihihi..

Rabiatun Adawyah said...

Ijah Cayang:
Salam windu gak buat Ika...dah kurang bz ker tu? amik la mana yang berkenan di hati..hehe..mekasih..nnt akak sampai jap lg

Rabiatun Adawyah said...

Sue:
ye la..hihihi..kes tak mo membazir..main campak ajer ler plak..hehehe...

Rabiatun Adawyah said...

Naz: simple ler..sbb nasi tu dah berperisa..Nasi dari resipi Nasi Madura..dah nama dia camtu..jadi Tun main sambung ajer la buatkan nasi goreng plak..hehehe..Aci, kan? hihihi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...