Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Tuesday, July 7, 2009

Pudina

Sudah lama ku inginkan pokok pudina ni. Berapa kali aku pergi pasar beli seikat pudina. Bila bawak balik ku rendamkan di dalam sedikit air di dapur. Biasalah, bila weekdays aku berkerja, balik malam..memang terlupa pasal pokok ni dan tak sempat nak pantau. Asyik takde je dalam pasu tempat ku rendam. Tak pulak aku teringat nak tanya maid.

Suatu hari tu, bila pergi pasar aku beli lagi balik ku rendamkan lagi. Esoknya Ahad aku tengok pokoknya dah sikit dari semalam secekak. Aku tanya bibik, rupanya dia duk asyik buang sajer. Larrr....aku cakap mcmana dia nak tumbuh akar. Haduihhh....

Ni, belen yang dibuang tulah. Aku pantau dan bila tumbuh akar aku tanamkan di dalam pasu dan letak di wet area kat dapur. Alhamdulillah..dah mula tumbuh daun2nya...suka sangat dan terasa puas hatiku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...