Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Friday, October 21, 2011

Wednesday Story....

Assalamualaikum...Last Wednesday, Tun ada order birthday cake sebijik jer..hehehe..Tapi kat sini Tun nak cerita di sebalik the making of cake tu..hehehee.... Sebenarnya, jika order tu nak esoknyer, Tun akan baked kek tu pada malam hari, dan pagi esoknya Tun akan mula buat topping dan juga mendeco.
Tapi, Wednesday baru ni, order tu nak petang Rabu tu..jadi Tun dengan tawakkal baked kek tu di awal pagi. Lagipun malam tadi tu keletihan, dengan anak2 yang takmo tidur duk main...jadi niat nak tidokan anak2 dulu.hehehe..Alih2 dengan maknyer sekali tertido. Apa lagi, pagi2 tu kena la godek kek Chocolate Moist sebijik. Dah siap tu, Tun letak topping dan masuk peti ais. Keluar jap ambik Darwis balik school. Balik tu, siapkan anak2 lunch, then sambung kerja. Pukul 3 kek dah siap. Dalam hati, uikkssss...boleh tahan juga yer..Alhamdulillah..siap juga kek ni. Betul2 Baked Freshly from The Oven..hihihihi...
 Rest kejap hingga ke petang. Nak2 plak hari tu mendung serta hujan hingga ke petang. Dalam pukul 4.30ptg, masuk dapur sediakan lauk untuk makan malam plak. Budak berdua tu tertido dari pukul 3ptg td..Darwis pula demam. Balik dari School td dah nampak mukanya merah semacam jer. Selesai memasak, kul 5.45ptg keluar hantar kek kat meet point di Petrol Station MRR2 menghala ke Zoo Negara. Anak2 tetap ku bawa..punggah masuk kereta dalam kehujanan yang agak lebat juga time tuh. Note untuk si abang, Tun lekatkan kat pintu rumah.. Biasanya dia dah balik sekolah 6.30.
Alhamdulillah, semuanya selesai. Terima kasih banyak buat Zue Lam yang kecik comeyyyy yang sudi order kek buat belated birthday hubby serta adik2ya. Terima kasih banyak...minta halal yer. ^_____^. Alhamdulillah, familynya suka dengan kek tu. TQVM. Detail mengenai kek ni..boleh tengok sini.

Sampai rumah, si abang Nabil dah tunggu tercongok kat bangku..Alahai..kesian anak ibu. Kaluttt kan?Namun alhamdulillah, Tun bersyukur sangat..Semuanya dari Allah swt yang memberi kesempatan dan di atas izinnya dapat Tun siapkan segalanya dengan baik dan tersusun. Bukan kelebihan Tun..bukannnn...itu Tun akui..sebab Tun hanya insan biasa yang banyak kekurangan.. Jangan tersalah sangka. Cuma semua kebaikan tu datangnya dari Allah swt dan segala kekurangan tu adalah dari Tun sendiri. Cuma di sini Tun mahu katakan, Tun cukup sedar semuanya adalah kekuasaan Allah yang mengizinkan segala sesuatu.. Amin dan Alhamdulillah....Syukur PadaMu Ya Rabb.

3 comments:

Anna Qawina said...

Kak Tun...kalo sayala kan..sah2 tak terbuat comel2 gitu...mesti tuang ganache & tabur apa2 je ats tu...hahah..
salute le kat akak nih...

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

memang cekap, kalu sylahhh.. hiiiiiiii.. pengsan!

Gee® said...

Tabikkkkk.....!!! Allah kurniakan kehebatan seorang ibu buat Tun...tahniah!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...