Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Friday, August 28, 2009

Hari Ke 6 Puasa

Aku mc semalam, pepagi dah pergi klinik ambik ubat, balik tu singgah Iwani beli bekas kecik untuk buat tepung pelita. Tapi banyak pula yang ku rembat, habih gak ler dalam RM70 hengget. Tepung pelita ni gara2 tengok kat rumah Che'iza dan rumah Hana. Terpikat pulak tu..muahahaha....Kalau nak buat dalam daun pisang atau daun pandan, lambat ler lagi agaknya dengan badan yang kurang sihat ni..tak larat aku. hahahhhh...

Balik umah search kat MyR jap, survey2 apa nak masak untuk berbuka nanti. Masa tu dah pukul 12 tgh. Tengok pulak nasik dagang, congak2 bahan2 ada. Masak nasik dagang jer lah. Ikan tongkol pun ada sekor yang besar tu. Skype mr. Hubby jab pasal menu hari ni. Dah dapat green light, apa lagi mulalah kerja2 cooking mengcooking..muahahaha...rendam beras dulu..dalam resipi kena rendam semalaman, ni baru berapa jam nak kena rendam. Aku dengan gamblenyer tuang air suam, rendam dalam 2 jam pastu tukar balik dengan air sejuk.
Tapi, bila nak keluarkan bahan-bahan untuk nasik dagang, halba pulak yang takde, cuka pun dah habis. Huhuhu..nak tak nak kena keluar jugak pergi beli..yelah kan, beras dah direndam.

Dalam pada tunggu beras nasik dagang terendam, aku buat tepung pelita dulu sebab nak chilled kan. Sejuk2 makan baru best. Aku buat guna resipi Yani dengan 1 1/2 adunan sebab nak bagi pada jiran2 terdekat. Thanks Yani.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...