Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Friday, June 19, 2009

Ayam Masak Kurma



This is a 2nd. dish aku masak pagi ni, untuk lunch anak2ku kat rumah. Memang aku akan masak untuk diorang sebab aku suka anak2 makan air tangan ibu sendiri dari air tangan maid. Lagipun kalau aku tak masak, kesian pulak diorang, makan makanan yang kurang memuaskan. (bagi akula seorang ibu). Kita sebagai ibu mesti mahu beri makanan yang terbaik buat anak kita kan.


Hmmm....nak ceritanya..bangun pagi tadi, aku bukaklah fridge, cari2 ayam. Tengok2 takde seketul pun ayam...yang ada cuma sotong, udang dan ikan je.
Kalau aku masak sotong, Nabil sorang je yang suka. Kalau udang pulak, dua2 anakku kurang gemar. Memang kena masak ayam jugaklah nampaknya. Apalagi, terpaksalah aku mintak tolong hubby pergi beli sekejap. Maid aku takde pulak inform apa2 yang dah habis. Aisehhh...huhuhu...

Memang selalu, kalau end of weekdays, stok makanan pun dah kurang kat rumah ni. Selalunya on Saturday morning baru aku dan hubby pergi pasar borong dekat rumah kak Intan borong stok untuk seminggu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...