Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Friday, September 11, 2009

Kedai Runcit Mummy dan Abah

Akhirnya tercapai juga hasrat mummy dan abahku untuk membuka sebuah kedai keperluan harian. Kedai ni baru jer beroperasi pada permulaan bulan puasa baru2 ini. Sebenarnya, kedai ni adalah merupakan persediaan awal untuk abahku bila dia pencen nanti.
Walaupun kedai ni takdelah besar mana, tapi cukup membuat hati kami gembira dan bersyukur kerana menandakan kesungguhan abah bersusah payah tercapai jua.
Dengan gandingan kami adik beradik tolong abah sikit2 sebab abah bukannya selalu ada kat rumah, ulang-alik dari Gua Musang ker Machang. Jauh gak tu...ambil masa 2-3 jam untuk sampai ke tempat kerja. Sebab tu kenkadang abah stay kat quarters kat Taman Wangi, Gua Musang bersama seorang lagi adik lelaki (Hafiz) yang juga bekerja kat sana.
So, adikku yang 3rd. (Saidatul Hamimah) kat kampung yang banyak membantu memborong barang2 runcit dan perjalanan kedai ni juga dibantu oleh 2 orang lagi adik lelaki (Halim dan Hakim) yang telah tamat belajar. Semoga kedai ni menambahkan rezeki dan juga menjadikan kami bersyukur serta semoga ikatan kekeluargaan kami makin kukuh bersatu. Insya-Allah.

4 comments:

Love2cook Malaysia said...

Wishing Mummy dan Abah lotsa success and prosperity in their new venture! ;) Cheers!

K.Nor said...

9 dari 10 cabang rezeki adalah dari perniagaan.. semoga perniagaan keluarga tun ni mendapat keberkatan dan kejayaan berpanjangan.. amin..

Rabiatun said...

Love,
Thanks Love for ur moral support.Luv u.
K.Nor,
Amin..insya-Allah. sayang dia..muahhhh!!!

Ann said...

Ucapan tahniah ann buat ak ayah kak tun...serta keseluruh ahli keluarga...ann doakan keluarga kak tun bertambah reseki & makin rapat dgn adanya bisnes ni...seronok tgk bangsa melayu berjaya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...