Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Tuesday, September 1, 2009

Lemon Yogurt Jelly

Hari tu try resipi dari Yani MyR . Lemon Yogurt Jelly untuk berbuka. Saja jelah kan. Asyik dessert yang manis jek apakata kalau cuba buat yang masam manis pula..mesti terangkat. Yer tak..hehehehe....Untuk yang berminat, boleh tengok kat sini. Thanks yer Yani dan izinkan nak C&P kat rumah ni pula.

Bahan-bahan ( 5 )

  • 10g gelatin
  • 100ml lemon jus-dr buah lemon (aku kurangkan jadi 80ml)
  • 6 sudu besar plain yogurt (aku tambah jadi 8 tbsp)
  • 6 sudu besar gula
  • 300ml air (aku kurangkan 250 ml)

Cara-cara:

  1. Campurkan gelatin dgn 1 sudu besar air. Kacau dan ketepikan
  2. Masukkan yogurt, gula dan air ke dalam periuk. Biarkan mendidih. Kemudian padamkan api.
  3. Masukkan pula jus lemon dan gelatin tadi. Kacau sehingga sebati. Masukkan ke dalam bekas yg sesuai. Sejukkan dalam peti sejuk sehingga keras.

    Aku ikut resipi ni mula2..rasanya agak masam jugalah bagi ku. Tapi next time nak kurangkan dan tambah ikut yang aku update seperti di atas...tengok apa jadi pula. Tungguuuuu.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...