Snow Effect

Tq To My Dear Followers

Wednesday, June 17, 2009

Choc. cupcakes with buttercream

Salam.untuk N3 kali ni aku nak share cupcake yang aku buat untuk wedding my hb's cousin.Sebenarnya cupcake ni baru 2nd time aku mencubanya.sebelum ni tak pernah buat deco untuk bagi orang apatah lagi untuk majlis besar camni.adalah try, itupun untuk hari guru kat sekolah anak je.Nasib baik juga sebelum tu ada belajar dari K.lily,K.B,K.yu,K.E.Ni pun memang amatur lagi ni.1st time cuba buat deco buttercream adalah untuk hari guru.Aku ada bagi cupcake kat sekolah anak.Yang tu nanti aku cerita next time ye.Apapun layan je dulu gambar2 ni.
Ni close up.Sebenarnya swirl tu takde la cantik pun..maklumlah masih diperingkat student lagi ni.Nak citer sikit pada masa buat cupcake ni.
Kami dapat undangan majlis kawin cousin hb.Majlis tu diadakan di kampung hb di Sabak Bernam.Ntah macamana kitaorg tersilap tarikh majlis tu.Memang kami ingatkan majlis pada hari Ahad tapi rupa2nya berlangsung pada hari Sabtu.
Jumaat tu, aku balik je dari kerja duduk2 la dulu..santai2 kejap then ingat baru nak mula operasi.Ntah macamana tetiba hb call cakap semua adik beradik dia dah balik kampung dan dia beritahu ku kena balik besok pagi.Discuss punya discuss, oklah aku sanggup buat cupcakes ni..tak kiralah berapa yang boleh disiapkan.
Apalagi malam tu jugakla aku macam lipas kudung kat dapur.Aku buat dalam 4 adunan choc. cupcake guna resipi k.jue.(thanks k.jue).Dalam pada tu, aku sempat lagi masak sambal ikan bilis untuk breakfast esok paginya.Yelah sambil2 tunggu cupcake tu dibakar dalam oven, baik manfaatkan masa yang ada tu, kan.


Ini pula untuk door gift pada makcik2 dan kawan2 mak mertuaku.Design so simple.
Choc. moist cupcake ni sedap rasanya bila dicombined with buttercream.


Ini sebahagian door gift yang telah siap dipacked dan.... sebelum dimasukkan dalam kotak, baik aku snap dulu this cupcake...hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...